Zmiana kierownika apteki /punktu aptecznego
Wydział Gospodarki Lekami Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia informuje, że zgodnie z § 12 ust. 2 umowy na wydawanie refundowanego leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobu medycznego (zwanej dalej umową na realizację recept) zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Wobec powyższego w celu sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego podmiot prowadzący aptekę/punkt apteczny powinien:
- Dokonać rejestracji kierownika w ewidencji personelu apteki/ punktu aptecznego oraz wprowadzić i przekazać wniosek o zmianę kierownika do Oddziału Wojewódzkiego NFZ - na Portalu Świadczeniodawcy:
a. Rejestracja kierownika w ewidencji personelu apteki/ punktu aptecznego w Portalu Potencjału:
Moja struktura organizacyjna - Moje pełne dane (Portal Potencjału), w zakładce Personel - Dodaj personel
b. Przeprowadzenie wniosku elektronicznego o zmianę kierownika w Portalu Potencjału – Dane Świadczeniodawcy:
Dane Świadczeniodawcy - Zgłoszenie zmian danych kierownika - Dodaj nowy wniosek - Dodaj kierownika (wprowadzenie daty początku objęcia stanowiska przez nowego kierownika jest możliwe po uprzednim wprowadzeniu daty zakończenia pełnienia funkcji kierownika przez osobę ustępującą ze stanowiska; data okresu zatrudnienia „Do” dla nowego kierownika powinna być oznaczona „bezterminowo”, z uwagi na fakt, iż umowa na realizację recept jest zawierana na czas nieokreślony)
c. Przekazanie wniosku elektronicznego o zmianę kierownika do Oddziału NFZ:
gotowy wniosek należy zapisać i przekazać do Oddziału NFZ klawiszem Przekaż do OW NFZ.
d. Dokonanie zmiany personelu w umowie na realizację recept na Portalu Świadczeniodawcy:
Aneksowanie umów - Dodaj zgłoszenie zmian do umowy.
Przekazany w powyższy sposób wniosek zostaje oceniony przez pracownika Oddziału NFZ.
- Przygotować następujące dokumenty,stanowiące podstawę do sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego:
a. wniosek w sprawie podpisania aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego
b. kserokopię wniosku złożonego do właściwego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego dotyczącego zmiany kierownika apteki/punktu aptecznego wraz z dokumentem potwierdzającym przekazanie przedmiotowego pisma do Inspektoratu (zamieszczona pieczęć z datą przyjęcia pisma przez WIF lub kserokopia zwrotnego potwierdzenia odbioru pisma lub Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia w przypadku przekazania wniosku poprzez platformę ePUAP) lub kserokopię dokumentu z Wojewódzkiego Inspektoratu Farmaceutycznego potwierdzającego zmianę na stanowisku kierownika apteki - w przypadku sporządzenia przez WIF pisma w sprawie, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę,
c. kopie dokumentów uprawniających kierownika apteki/punktu aptecznego do pełnienia tej funkcji, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę tj.:
- kopię Prawa Wykonywania Zawodu farmaceuty – w przypadku wymagań do pełnienia funkcji kierownika apteki lub
- kopię Prawa Wykonywania Zawodu farmaceuty albo kopię dyplomu technika farmaceutycznego – w przypadku wymagań do pełnienia funkcji kierownika punktu aptecznego,
d. kopię uchwały z OIA w sprawie rękojmi należytego prowadzenia apteki potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę,
e. oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Fundusz i zobowiązanie do zapoznania z nią osób wymienionych we wniosku
f. oświadczenie kierownika apteki/punktu aptecznego o spełnieniu wymagań do pełnienia funkcji kierownika apteki/punktu aptecznego
g. upoważnienie podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny do podpisywania zbiorczych zestawień recept w jego imieniu, wystawione dla kierownika apteki/punktu aptecznego (jeżeli dotyczy) (pobierz upoważnienie podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny do podpisywania zbiorczych zestawień recept w jego imieniu),
h. pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotu (jeżeli dotyczy).
Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny.
Dokumenty opisane w punkcie 2, stanowiące podstawę sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept należy dostarczyć do siedziby ŚOW NFZ osobiście - ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice (Biuro Podawcze) albo za pośrednictwem poczty na adres: ŚOW NFZ w Katowicach, ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice.
Na podstawie złożonych dokumentów Oddział Fundusz sporządza aneks do umowy na realizację recept w związku ze zmianą kierownika apteki/punktu aptecznego. Po podpisaniu aneksu kierownik może rozpocząć realizację postanowień umowy, m.in. podpisywać zbiorcze zestawienia recept składane do ŚOW NFZ.
Dokumenty powiązane:
- Zarządzenie nr 73/2022/DGL Prezesa NFZ z dnia 3 czerwca 2022 r. w sprawie warunków zawierania umów na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych na receptę.
- Zarządzenie nr 113/2022/DGL Prezesa NFZ z dnia 12 września 2022 r. zmieniające zarządzenie w sprawie warunków zawierania umów na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych na receptę.
- Zarządzenie nr 65/2023/DGL Prezesa NFZ z dnia 12 kwietnia 2023 r. zmieniające zarządzenie w sprawie warunków zawierania umów na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych na receptę.
W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny: 32 735 16 55, 32 735 17 56, 32 735 37 37, 32 735 37 38, 32 735 18 62.
Stan na dzień: 26 kwietnia 2023 r.
Źródło: Wydział Gospodarki Lekami